De ce au magazinele reduceri de Black Friday și nu oricând?
Reducerile de Black Friday: De ce se întâmplă și cum să profiți de ele
Black Friday, ziua sau perioada cu cele mai mari reduceri din tot anul, a devenit un fenomen global, așteptat cu nerăbdare de consumatori și comercianți deopotrivă. Dar te-ai întrebat vreodată de ce magazinele aleg să ofere reduceri masive doar într-o anumită zi sau perioadă și nu oricând? Acest articol îți oferă răspunsul într-un mod cât mai simplu de înțeles.
Originea promoțiilor de Black Friday
În România, prima ediție de Black Friday a avut loc în anul 2010, când doar câteva magazine au abordat această campanie de reduceri. Sărbătoarea își are originile în Statele Unite ale Americii, unde este asociată cu prima vineri de după Ziua Recunoștinței și marchează începutul sezonului cumpărăturilor de Crăciun.
De ce se practică reducerile mari de Black Friday?
- Eliberarea de stocuri: Noiembrie este luna în care toamna se sfârșește, iar comercianții trebuie să facă loc pe raft pentru colecțiile noului sezon care vine. Pentru a nu pierde bani cu stocajul vechilor colecții, magazinele preferă să se elibereze de stocuri prin oferirea unor reduceri substanțiale la mărfurile care nu mai sunt în sezon.
- Creșterea vânzărilor: Oferind produsele la prețuri reduse, comercianții au ocazia de a-și stimula vânzările. Pierderile asociate reducerilor de preț se compensează cu un volum mai mare de produse vândute.
- Atragerea de noi clienți: Reducerile sunt o oportunitate bună de a obține clienți noi, pe care comercianții îi pot fideliza mai târziu. Aceasta este și o oportunitate bună de a colecta date valoroase despre preferințele și comportamentul consumatorilor.
- Promovarea brandului: În jurul acestui eveniment de reduceri se creează forfotă, iar prin publicitatea care se face, magazinele pot avea o vizibilitate crescută.
De ce magazinele nu oferă reduceri oricând?
Deși prezintă o serie de avantaje considerabile, magazinele preferă să nu ofere reduceri oricând. Acest lucru se datorează conservării valorii brandului, sustenabilității afacerii și efectului de urgență pe care îl aduc campaniile de Black Friday.
Sfaturi pentru cumpărăturile de Black Friday
Black Friday este mai mult decât o simplă perioadă de reduceri. Este rezultatul unei strategii de vânzări bine gândite, care să fie avantajoasă pentru ambele părți. Pentru a profita la maxim de aceasta, este important să te informezi, să faci o listă de cumpărături și să îți stabilești un buget. Nu în ultimul rând, fii la curent cu politica de returnare a magazinului.
Dacă înțelegi bine ce este în spatele întregului eveniment de reduceri Black Friday, vei reuși să iei cele mai bune decizii de cumpărare și să profiți la maxim de perioada cu cele mai mari reduceri din an.
Întrebări Frecvente
-
Care este originea promoțiilor de Black Friday în România?
În România, prima ediție de Black Friday a avut loc în anul 2010, an în care doar câteva magazine au abordat această campanie de reduceri. Sărbătoarea își are originile în Statele Unite ale Americii, acolo unde este asociată cu prima vineri de după Ziua Recunoștinței și marchează cumva începutul sezonului cumpărăturilor de Crăciun.