Ce este Black Friday?

Venim in ajutor cu informații despre cel mai mare eveniment de reduceri din an

Vinerea Neagră (denumirea evenimentului în limba română) se referă la ziuade după sărbătoarea Zilei
Recunoștinței din S.U.A. De obicei, este o zi care vine cu oferte și reduceri extraordinare. Ea este
considerată și începutul sezonului de cumpărături aferent Sărbătorilor de Iarnă.

Evenimentul atrage atenția a milioane de cumpărători din întreaga lume, care se bucură de
oportunitatea de a achiziționa produsele dorite la cel mai mic preț din an.

  • Black Friday este unul dintre cele mai mari evenimente de cumpărături si ziua cu cele mai mari
    reduceri din an;
  • Magazinele oferă reduceri speciale la o multitudine de categorii de produse precum
    electronice, electrocasnice, îmbrăcăminte, bijuterii, cărți, jucării și chiar vacanțe ori credite;
  • De asemenea, important pentru retaileri: Cyber Monday, prima zi de revenire la muncă pentru
    mulți consumatori după weekendul lung de vacanță, în care retailerii online oferă reduceri
    majore.

Se poate spune și că este ocazia perfectă pentru retaileri să își consolideze brandul, atragând atenția
cât mai multor potențiali clienți și fidelizcându-i pe cei actuali. Specialiștii în branding, marketing și
comunicare lucrează împreună pentru a veni cu discounturi cât mai atractive, care nu doar să genereze
vâzări punctuale ci și să crească notorietatea unui brand, determinându-i pe cumpărători să povestească
despre ofertele sale.

În plus, companiile care oferă reduceri semnificative în această zi sunt considerate companii cu putere
financiară, cu poziție bună în piață, deoarece nu oricine poate oferi produse la prețuri chiar și cu 90%
mai mici. Aceste companii nu pierd ci văd evenimentul ca pe o foarte bună oportunitate de promovare.

Conceptul a apărut cu mult timp înainte ca „Vinerea Neagră” să fie inventată. În încercarea de a asigura
sezonului de cumpărături de iarnă un bun început și de a atrage numeroși clienți, magazinele promovau
reduceri majore în vinerea de după Ziua Recunoștinței, bazându-se pe faptul că cele mai multe companii
le ofereau o zi liberă angajaților.

Unii specialiști consideră că numele este un omagiu adus termenului „negru”, ce face referire la
profitabilitate și care provine din vechea practică contabilă de a înregistra profiturile cu cerneală
neagră și pierderile cu cerneală roșie. Ideea semnifica faptul că retailerii vindeau suficient în acea zi de
vineri (și în weekendul următor) pentru a se pune „în negru” pentru restul anului.

Cu toate acestea, cu mult înainte de a începe să apară în reclame, termenul a fost, de fapt, inventat de
ofițerii de poliție din Philadelphia care erau suprasolicitați în ziua respectivă. În anii 1950, mulțimi de
cumpărători și vizitatori au invadau orașul a doua zi după Ziua Recunoștinței. Magazinele din
Philadelphia nu numai că făceau vânzări majore și dezvăluiau decorațiunile de sărbători în această zi
specială, dar orașul găzduia și meciul de fotbal Armată-Marină în sâmbăta aceluiași weekend.

Drept urmare, polițiștii rutieri au fost obligați să lucreze în ture de 12 ore pentru a face față aglomerației
de șoferi și pietoni și nu li s-a permis să-și ia ziua liberă. De-a lungul timpului, ofițerii supărați au început
să se refere la această zi de lucru temută drept BlackFriday.

Termenul s-a răspândit la vânzătorii din magazine care l-au utilizat pentru a descrie cozile lungi și haosul general cu care au avut de-a face în acea zi.

Cum a evoluat evenimentul?

  • În anii 2000, a început să fie considerat cea mai importantă zi de cumpărături din an.
  • În 2011, Walmart a anunțat că, în loc să-și deschidă porțile vineri dimineață, va începe vânzările
    în seara de Ziua Recunoștinței. Acest lucru a condus la o frenezie în rândul altor retaileri mari
    care au urmat rapid exemplul așa că a început să se vorbească despre un eveniment mai lung –
    Black Weekend.
  • În ultimii an, mulți retaileri au început să-și promoveze vânzările de Ziua Recunoștinței, iar unii
    au oferte chiar de la sfârșitul lunii octombrie sau începutul lunii noiembrie – unii experți
    folosesc „Noiembrie neagră” pentru a descrie promoțiile de o lună care duc la Black Friday și
    Cyber Monday. Acest lucru nu ar fi putut fi mai evident decât a fost în 2020. Pandemia de
    coronavirus a determinat multe magazine fizice să se închidă, așa că unii retailerau găzduit o
    serie de vânzări de Vinerea Neagră online pe tot parcursul lunii noiembrie.

Ce produse beneficiază de reduceri exclusiviste de Vinerea Neagră?

Retailerii pot petrece un an întreg planificându-și vânzările aferente evenimentului Mailor Reduceri. Ei
folosesc ziua ca o oportunitate pentru a oferi prețuri mici la stocul în exces dar și pentru reduceri la
articole de sezon, cum ar fi decorațiuni de sărbători și cadouri tipice perioadei de iarnă.

Cele mai căutate produse au fost, inițial, produsele electrocasnice, telefoanele mobile, gadgeturile și
laptopurile. De-a lungul timpului, însă, o multitudine de companii s-au alăturat campaniei reducerilor
așa că poți să te bucuri de reduceri consistente la produse ale diferitelor brand-uri din domenii variate:
educație, frumusețe și cosmetice, îngrijire personală, ceasuri și bijuterii, călătorii și bilete, casă și
grădină, sănătate, cărți, articole copii și jucării, animale…iar lista rămâne deschisă pentru noi surprize
pe care le vei afla, în timp util, de la specialiștii discount.ro astfel încât să te poți bucura de ele.